mandag 14. januar 2013

Vår i vinduskarmen...

Mandag dere,og ny uke!
I helgen kom kulda igjen over Østlandet... brrr... ned mot -16 har det vært her hos meg i helgen..
DET er kaldt det.. og når det er en sno i lufta, som vi sier er vi vel inne på "følt" etmpratur..
Svartovnen på kjøkkenet er god å ha nå altså!



Jeg liker kontraster, det er jo SVÆRT ofte det som benyttes som virkemiddel i dekoratør-faget, eller Blomsterdekoratør-faget, som er mitt hoved-fagfelt.
Og nettopp det synes jeg er en KONTRAST, når det spretter ut VÅRLIGE, vakre blomsterknopper i VINDUSKARMEN, når kulda ute holder seg standhaftig på 12-13 minus grader...


Vakre "Karen" med årest første blomsterknopper <3

En småblomstret Phalaenopsis orchideè

En små-prikkete Phalaenopsis... fantastisk vakker!
 
Se vinterkulden i bakgrunnen på bildet... tykt lag med rim på busker og trær..
Og nye skjøre blomsterknopper som snart er klare for å springe ut
 
 


 
I helgen var det "hemmelig" 40 års lag for en kamerat i vennegjengen vår..
Stor stas og mye morro var det! Det er bare å innse at de neste tre årene vil det være flust av 40 års lag å gå i... men igjen, det er bare et tall!!


Så helgen gikk med til å "lade" opp i forkant av laget, og lade "opp" i etterkant av laget..
men DENNE gangen, var jeg flink! Jeg kjenner jo godt kroppen min, sine signaler nå, og lærte i romjulen at jeg ikke kan være med til siset slutt lenger... og heller være litt "frøken" og reise hjem litt tidligere... for å slippe å ligge syk i tre dager etterpå...
Så i går dere, vare jeg bare "normalt" sliten etter en fest, og det kjennes godt!!
Da er det lys i tunellen :)


Jeg fikk til og med sydd litt i går kveld.. men jeg må si, at når man lar et syprosjekt ligge så lenge.. så husker man jo ikke akkurat ideen bak det hele..og kom derfor på, etter å ha sydd knapphullssting nesten rundt hele harepusen, på te-kanne hetten.. at det der skulle være OPP-OG-NED-STING...
etter en titt i Tilda boken!

Og sist, til dere som har fulgt bloggen en stund..
har fått med seg at det ikke har vært lett å rette opp og finne tilbake til den "originale" utgaven av bloggen min... men nå dere er den tilbake-
HURRA!!
Ha en fin fin mandag alle sammen.
Vinterklem fra Wenche

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...