tirsdag 8. januar 2013

Kveldskos og gamle sy prosjekter...

God tirsdag alle sammen!!
Jeg kjøpte noen aldeles nydelige EPLER på butikken, altså de er ikke bare gode på smak..men er uvanlig store...BLANKE... og dyp RØDE.. vakre å se på.
 
 
 

I går kveld drev jeg med GAMLE SY-PROSJEKTER.. som jeg fant da jeg skulle pakke ned julepynten.
Jeg tømte noen oppbevaringsbokser, som har stått der...ja, ganske så lenge....
Det er nesten som å åpne en PRESANG, når man finner igjen noe man ikke har sett på aldri så lenge!
Oii... DEN husker jeg ja... den skulle jeg lage ferdig.. bare jeg fikk litt mer TID!!?... høres det kjent ut?

Jeg har i allefall en tendens til å holde på sånn.. MEN nå er det et nytt år, og nye muligheter :)
En av tingene jeg skal gjøre er å gjøre ferdig gamle sy-prsjekter... som aldri ble ferdig :)


 
Og som seg hør og bør, må man jo KOSE seg litt når man sitter og syr...
Hihi... :) igår kveld ble det VAFLER... med rømme,brunost og hjemmelaget JORDBÆR/RABARBRA syltetøy...mmmm
 
 
Blant noen av disse forlagte, gamle sy-prosjektene... så fant jeg denne.. en Te-kanne-hette :)
Den er fra en av TILDA bøkene.. den vakre påskeboken hun ga ut for en del år siden..
Jeg likte visst pastell- og rosa toner den gangen også ;) blir spennede å lage den ferdig!
 
 

 
 
Så var det denne vår- duken da... hihi.. jeg tenkte faktisk på den her forleden... jeg husker at jeg ville lage den i en annen farge genere.... og næææ.. gjett hvem farge da?? ;)
Ikke DUS ROSA, som er en av favorittene nå..men, jepp i ROSA/BEIGE/RØD toner...
 
 



 
Den er jo bare skjønn i beige/gul/grønn også.
Nesten så jeg angrer litt nå... men tror min blir fin den også.

Modellen har Gro Lybæk Mangen laget.
Hun eier og damen bak

TRESNELLA SØM OG INTERIØR,
på Aurskog.
Hun har butikken åpen tirsdag, onsdag 10-16, eller etter avtale på mobil. Tresnella



 



 Her ser dere min VÅRLIGE duk... beige bunn,og rosa/røde solsikker...
 for det finnes faktisk røde solsikker!
Jeg mener å huske at jeg ellers skulle ha duken med samme grønne kant og beige og røde/rosa ruter..
Vi får se ;) 
Jeg koste meg med håndsøm i går kveld i hvertfall...  
Fargene passer jo unektelig godt til resten av min "STYLE" hjemme ;)




Ha en fin tirsdag videre dere!
klemmer fra Wenche



7 kommentarer:

  1. Hei på deg :)
    Å, så mange flotte og vårlige prosjekter! Nydelige farger og mønstre, og litt rosa er jo aldri feil :)
    Den påske Tilda boken har jeg også..., ble nok bare laget en sau her hos meg.... Hetten til te kannene var nydelig - ønsker deg masse lykke til med prosjektene dine!!
    Ha en fin fin torsdag.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Monica :)
      Så koselig hilsen du har lagt igjen!
      Ja,nå er det godt med litt vår! Kjenner det kribler litt etter å få litt vår nå:)
      Er den ikke fin? Jeg husker det var DEN nyheten da hun endret "stilen" sin ganske så mye... jeg var på Kathrines Quiltestue da hun hadde lansering av boka... fikk hilsen av Tone i boka, DET var stort det!
      He he... jeg kom aldri så langt som å lage de sauene...men jeg fant igjen frottè stoffene jeg kjøpte!

      Tusen takk, så koselig!! Jeg måtte jo inn og titte på bloggen din og den er jo kjempekoselig! følger deg videre :)

      Ha en fin helg :)
      Klemm fra Wenche

      Slett
  2. hej!kikar in och ser vilka fina kuddfodral i blått och vitt du har, den med flaggan, var har du fått tag i dom?=)superfina, ska kika vidare nu/Helena

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Helena :) Så koselig at du titter innom!
      Den i blått og hvitt er fra Ib-laursen..
      Den med flagget er kjøpt på Princess, i høsten 2012... Liker den så godt selv også :)
      Såå utrolig koselig at du legger igjen en liten hilsen altså!
      Måtte titte innom din også,og ser at jeg må bruke mer tid på å titte igjennom :)


      HA en fin helg!
      Klem fra Wenche

      Slett
  3. Hei Wenche!
    Takk for hyggelig kommentar på butikk-flyttingen min! Kjekt å høre en med samme oppfatting :) Tror igrunn alle som har drevet blomsterbutikk deler den oppfattingen. Husker min første dag i blomsterhallene etter jeg kjøpte butikken, da traff jeg en gammel blomsterhandler. Han bare sukket tungt og sa: jaja, nå er det din tur til å slite deg ut...
    Hehe... Det er så sant!
    Nå fungerer butikken fint med interiør og blomster kun for salg i butikken, og uten dekorasjoner og dekorasjonsoppdrag.Selv om jeg sier nei takk til en del av omsettingen, er jeg veldig glad for valget mitt :)
    Så masse fint du syr! Koselig å holde på med nå på denne årstiden.
    Ha en så fin helg til deg!
    Klem Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Henriette!

      Så utrolig koselig at du legger igjen en hilsen hos meg :)
      Ja, det er kjekt og fint å dele noen erfaringer!
      He he... huff ja, han hadde SÅÅ rett!
      Man vet det nesten ikke før man har prøvd!!
      Så herlig å høre at du er førnøyd med valget du tok, og at det er vellykket:)
      -ser den med omsetningen, men det er kanskje ikke verdt det når man setter opp regnestykket med "TID...!" Mye jobb for pengene... Hadde jeg skulle drevet med blomster igjen i dag, hadde jeg også valgt det som du har gjort! En glimrende forretningsidee ;-)

      Ååå tusen takk! jeg får brukt litt av kreativiteten min der... <3 kjempefin årstid å kose seg med sy prosjekter!
      Ha en fiiin helg du også!

      Klem Wenche

      Slett
  4. Tusen takk for kjempekoselige hilsener dere :)
    Ønsker alle en fin helg <3 klemmm

    SvarSlett

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...