mandag 18. februar 2013

Winter Holiday!!

Uke 8,og VINTERFERIE dere!
Herlig- det føles "litt" bedre å være hjemme fra arbeidslivet,  når alle kollegaene også har fri ;-)
Selv om jeg denne runden er mye flinkere til å "slappe av" på det... og ikke stresse meg opp over at jeg er utenfor arbeidslivet for en periode.... heldigvis lærer man av sine tidligere erfaringer!



 

Ny duk på bordet også... en bursdagspresang fra søstern min en gang...



Det ble så lyst og fint synes jeg,med de nye gardinene..

 

 

Jeg har bestillt ny "roll-up" gardin til dette vinduet, maken til de lengdene som hang der...
i mens så får disse pryde vinduene litt!


I går var det den store rydde/vaske dagen i heimen!
Gardiner og sofatrekk til vask... stryke og henge opp "nye" gardiner..etter mamma <3
Det ble koselig synes jeg!
 
Første stjerne blokken ferdig!



På kokeplaten sydet og kokte saltkjøtt og erter, løk og gulerøtter.. det er så herlig når middagen står og godgjør seg i mange timer på kjøkkenet.... Jeg lagde også sursøt løksaus, og poteter til.. det beste av alt er at, det er nesten bedre i dag! Mmmm... nydelig! ... det vekker gode minner fra late vinterferie dager som barn... der ski- og vintersport surret og gikk på tv`n... maten putret og kokte på kjøkkenet.. Ut på SKI, bygge snølykter, snøhuler og snømenn.. eller lage engler i sneen!
Vi var så heldige som barn, at farmor og farfar bodde i nabohuset, det vil si, det huset jeg bor i, i dag.
Jeg minnes vi satt på fanget, i godstolen og lærte å STRIKKE OG HEKLE... jeg husker til og med at jeg prøvde meg på Hardangersøm... men det ble for vannskelig....Vi spilte kinasjakk og kort.. gris og andre spill, som jeg ikke husker i farten.

 

Jeg fikset på noen av yndlingsbuksene mine i går også.... jeg sliter de veldig mellom lårene og det blir hull der ganske fort... og når buksa er like fin og hel ellers, ja så syr jeg på en lapp på innsiden av buksa.. så kan den brukes litt lenger... litt "REDESIGN" er jo bra!
Og siden jeg oftest går i tunikaer eller lange gensere... så synes det jo ikke at den er lappet på!



Overraskelse besøk og overantting ble det også på fredag til lørdag.... lille TANTEGULL på 5 år..pakket kofferten og ville sove over hos tante <3 Det får jo et tantehjerte til å smelte.... :)
Vi koste oss med eventyrlesing, og som ekte små "prinsesser" gjør, ble det selvfølgelig også tid til "sminkebutikk og frisør time" også... <3 hihi....



 
Ha en fin vinterferie uke, alle dere der ute!
Klemmer fra Wenche

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...