onsdag 13. februar 2013

Tradisjonen tro....!

I går kveld var det årsmøte i vårt lokale husflidslag... valg av nytt styre og tradisjoenn tro;  kake & kaffe... som våre herlige damer i kjøkkenkomiteen hadde bakt... nydelig kringle...som bare de, kan lage.... Tradisjonen tro, så var det etter endt årsmøte, med tilhørende kaffe kos -lotteri!!
 
 

 
Dette er en av de gamle, koselige tradisjonene, som fortsatt holdes i hevd.. jeg synes det er viktig jeg, som en del i det å ivareta og viderebringe vår KULTURAVR... Mange av oss er vel oppvokst med våre mødre og bestemødre, som kom hjem med gaver fra disse koselige kveldene...enten det var møte i SANITETEN eller HUSFLIDSLAGET eller bare SYKLUBBEN... Er det ikke litt fint å tenke på, at dette er en måte å sørge for at kultuarven går videre??... Jeg tenker først og fremst på håndarbeide jeg nå, at kvinner møtes over en god kopp kaffe og "noe attåt"... og syr, broderer, strikker eller hekler... jeg synes det i allefall er fint å tenke på... Nå er jo stirkking og hekling i vinden, som aldri før, jeg koser meg veldig i allefall med håndarbeide.. og bruker det mye som terapi... man kan senke skuldrene og roe helt ned, kjenne gleden, mestringen over at man SKAPER noe <3

Jeg var så heldig og vant TO gevinster i går jeg da :) En primula og et par vakre, hånddyppede lys, laget av ei venninne i husflidslaget vårt.






På mandag fikk jeg nesten ferdig en stjerne i papirsøm, til den nye duken min...
Og i dag har jeg nesten fått ferdig min andre tøffel.... Ute er det den BLÅ TIMEN...og jeg har satt over "kaffikjelen" og skal sette meg med mer strikk og håndsøm... godt fornøyd med dagens treningsøkt, på Livegym.no, som jeg fremdeles varmt kan anbefale! Formen stiger og det går mot lysere tider dere <3

 






Ønsker alle en god onsdagskveld og en riktig fin uke videre!
klemmer fra Wenche og Wilmapusa <3 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...