fredag 29. mars 2013

Lazy Easter...

Nyter dere påsken også?! Her er det i allefall nydelig vær om dagen!!... sola skinner, den gir håp og glede, med sine varmende stråler... våkner til fuglekvitter og.. herlig lyse morgener!
Kjenner at kropp og sjel våkner til liv.... <3

Bunny pappa og bunny sønn... de står der og passer på påske godtene...

 
I dag fikk jeg brunsj besøk av en god venninne... jeg serverte hjemmlagde Bagels... Love it!
DE tar sannelig lang tid å lage... men de er himmelske..og er absolutt verdt DET.. <3

Bagels fra boka: "One more slice. Leila Lindholm"
 Her er oppskriften:
12 stk Bagels

25 g fersk gjær
5 dl lunkent vann
1 ss salt
2 ss honning
12-13 dl hvetemel

eggehvite til pensling
------
1. Løs opp gjæren i vannet, og tilsett salt og honningen.
2. Tilsett så hvetemelet, litt av gangne.
3. Elte deigen i kjøkkenmaskin i 5 min. Den skal bli tung.
4. Hev deigen under plast i 50 min.
5. Elt opp deigen på et melet underlag.
6.  Del deigen i 12 emner, kna de lett.
7. Form de så til runde boller, som du lager et hull i midten, ved hjelp av pekefingeren. Som en rockering.
8. Hev ringene under et bakeklede i 45 min.
9. Sett ovnen på 175`, og kok opp en stor kaserolle med vann.
10. Stek bollene i vannet,to av gangen, i 1-2 min på hver side.
11. La bollene renne av seg på et hånkle, før de plasseres på en bakepapirkledd plate.
12. Pensle de så med pisket eggehvite, og strø over frø. f.eks valmuefrø, solsikkefrø, gresskar kjærner osv..
13. Stek de så i ovnen til de er gyldne i ca 25 min.


 
På onsdag ble det en aldri så liten tur til sverige.. Charlottenberg.. jeg og en veninne, med hennes to skjønne barn.. JA.. vi var aldeles ikke alene om å dra dit nå i påsken... men vi var tidlig ute, og kom forran "køen" alle steder...
Det ble både vin, sko og påskegodter... Jeg fikk en forsinket bursdagspresang også.. disse skjønne påskeharene... og hun fikk den nydelige Tilda te-hetten...som jeg la ut bilde av forrige uke..
 


Disse passer jo helt perfekt inn med resten av påskepynten min... <3
I morgen går ferden til Åmål for min del.. liten tur bort, gjør godt det og!..
 
Nyt resten av påskehelgen, dere :)
Klemmer fra Wenche

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...