mandag 20. februar 2012

Vinterferie kos....

Å ha vinterferie, er en av "godene" ved å jobbe som lærer...
Herlige late vinterdager. Fylt med tid sammen med venner og familie :)
Tid til kryssord, sene frokoster og krype opp i sofaen med godboka eller strikketøyet..

Jeg har en leilighet i Åmål, i Sverige, jeg kaller den for "hytta"..
Så min vinterferie startet med en helg på hytta!

Der er det mildere enn her i Aurskog, på Østlandet.. og mindre snø!
Åmål er mitt "fristed"... der lader jeg batteriene, og det er nesten som om tiden står stille når jeg er der borte...
 Så nettop av denne grunn og fordi vi trenger litt "hint av vår"... legger jeg ved bilder fra Åmål om sommeren... Åmål er jo byen ved Väneren, den ble for noen år siden, kåret til verdens nest beste by og bo i! På bildet ser dere sentrum, der Väneren renner inn igjennom byen.. bruer og gater er sirlig pyntet med blomster.. selve byen har en flott park, med lekeplass for barn og nydelig plantetede blomsterbed.. Åmål byr også på kino, mange flotte restauranter og utesteder,butikker, Blusefestival og golfpark!
Dette bildet er fra et tjern som ligger litt utenfor sentrum, det er lysløype rundt dette vannet.. så skiløypene kan man benytte om vinteren eller turstiene om sommeren.. det arrangreres også naturstier der...

Min kjære mamma var med på mange, mange fine turer hit! Dette er fra hennes siste sommer.. i en nydelig Rododendron busk i parken der... gode, gode mamman min xxx...

Disse er fra parken i sentrum. Der blomstene står i flor....

Og til sist en av strendene i Åmål.. Väneren er så stor at man ser hav møte himmel.. litt magisk å ligge der på stranda og nyte sommeren... høre bølgeskvulp og måkeskrik....


2 kommentarer:

  1. Ser veldig fint ut! Er jo ikke akkurat det jeg forbinder med Åmål... tenker på filmen. Fortsatt god ferie :-)

    SvarSlett
  2. Ja det er veldig fint der!
    He he... det skjønner jeg.. men for å bryte den tanken.. så er ikke selve filmen spilt inn i Åmål ;)

    Fortsatt god ferie du også, studenten! :-)

    SvarSlett

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...