søndag 12. februar 2012

News from Ester Elenora...

Jeg er så heldig å feire bursdag snart :)
Og siden vi denne uken, torsdag, fikk inn nye varer fra Ester Elenora... falt jeg for dette nydelige antrekket her.... en florlett topp med blonder og en aldeles nydelig sløyfe på... over denne toppen en nydelig cardigan i lin og bomull.... med blonder selvfølgelig!
Og så kunne jeg ikke la være, den tøffe lille "party" vesken... med blonder og glam...


Denne råtøffe lille vesken er penest når man "bærer" den med fingrene... det er laget hull til fingrene på håndtaket...... men for å få den med her, hang jeg den i lenken som følger med...


Siden det er en så nydelig vinterdag i dag, og lyset reflekterer så godt inn i gangen min...
måtte jeg legge ved dette...
 Det blir en herlig romfølelse når det skinner så lyst inn her
Oliventreet mitt står her til vinter forvaring... akkurat passe kjølig i trappe gangen min...



Jeg må også vise frem min fine lysekrone fra Lisbeth Dahl...
den skinner vakkert om kveldene i gangen her..


I går lagde jeg min favorittpai... den er kjempelett å lage og smaker nydelig!
her er oppskriften:


"Kyllingpai med snert i"
Paideig:
3dl hvetemel
1 ts salt
1 egg
75g smør, kaldt i terninger
3 ss kaldt vann
----
Smuldre smøret i melet tilsatt saltet, tilsett deretter egg og vann.
Elt dette sammen og sett kjølig 1time.
Fyllet:
1 grillet kylling i biter, kyllingfilet eller kylling kjøttdeig stekt.
3 dl matfløte
1/2 lite glass taco saus
3 ss sesamfrø
1 dl /1 glass eller 3 poser gressløk, tørket.
Husk dersom du bruker fersk gressløk, så halverer du mengden
1 og 1/2 ts salt
1/2 ts pepper
1 -2 ts paprika pulver
2 fedd hvitløk hakket
La dette surre i en stekepanne i et par minutter.
Ha paideigen i en smurt paiform, og prikk bunnen.
Ha over fyllet og topp med revet ost.
Stekes midt i ovnen på over/ undervarme eller varmluft 225`i 20-25 minutter...
Server med salat..
Lykke til!






Her er mitt "skafferi".. planen er å sy lingardiner i glassdøerene... kanskje det blir gjort i dag!


Denne fine "grytekvileren" lagde jeg på Tatersløyd kurs, i fjor høst, på Aur Prestegård.
Et spennende kurs!

Ha en nydelig søndag alle der ute!
klem Wenche

2 kommentarer:

  1. Åh, for en lekker topp! Og vesken var bare helt nydelig :)

    SvarSlett
  2. Takk for koselig hilsen Linda :)
    Heelt nydelig synes jeg også!
    klem

    SvarSlett

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...