søndag 5. mai 2013

The buzzing garden....!

Endelig skinner solen igjen dere!
Herlig søndag.... nesten vindstille her på småbruket mitt i dag....
Hva er vel bedre, enn å nyte solen mens man planlegger årets blomsterflor i hagen?!
Og nettopp det blir dagens blogg innlegg fra meg <3
 


 
 
Jeg fikk en morsom utfordring her for leden... av en herlig bloggedame :)
Fru Sjøakersperler som jeg nylig ble kjent med! (Klikk på navnet for å komme til siden hennes)
 
Utfordringen startet hos: Klikk her: Moseplassen hun er kjent fra God morgen Norge, blant annet!

Utfordringen er som følger:
lag et innlegg om HUMLEN! Der du samtidig utfordrer tre nye bloggere! NB! Husk å linke innlegget ditt her: Humleutfordring- Moseplassen

Visste du at Humlens Vitenskapelige navn er: Bombini??! og at bare i Norge finnes det over 30 ulike arter...
 

Kilde: Wikipedia, foto:©entomart
 
Jeg har fått med meg at Humlen er utrydningstruet... men var ikke klar over hvilke store konsekvenser det vil ha for naturen og oss mennesker....
 
Her kan du se noen klipp som belyser nettopp det.. som gir mange tips om hvilke blomster vi bør plante i hagen for å hjelpe Humlene...
Hilde Hummelvoll og Tommy Tønsberg, klikk her: Den summende hage
 
 
Jeg sender utfordringen videre til:
 
 
 
 
 
Jeg gleder meg til å nyte sommeren på verandaen.. i disse hvite Amerikastolene... høre Humla suse.. over disse vakre Cosmos`ene... erteblomstene og rosene... de gammeldagse, åpne med masser av pollen og nektar i midten....

 

Ønsker alle en nydelig søndag <3
Klemmer fra Wenche 

4 kommentarer:

  1. Så fint innlegg- og nei jeg visste ikke at Humlens Vitenskapelige navn er: Bombini :)

    Joda Georginene er nå i jorda, og i dag så er det litt her og litt der. Godt å varmt i dag og håper det holder seg :)

    Vet ikke hva du fikk svar på- men håper du er fornøyd :)

    De hagestolene dine er kjempefine- kan godt tenke meg slike...

    Ønsker deg en herlig dag og flott ny uke :)

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  2. P.s Husk å legge til linken med innlegget ditt her http://moseplassen.com/2013/04/humleutfordring/ så du får vist ditt flotte bidrag mest mulig frem :)

    Klem Monica

    SvarSlett
  3. Så masse flotte blomster og nye ting om humlen for meg :o) Takk for utfordringen! Jeg tar imot den og er begynt å fundere på hva jeg skal skrive om :o) Ha ei god natt! Klem fra Nina

    SvarSlett
  4. Hei! Fant bloggen din da jeg så du hadde lagt deg til som følger hos meg. :)Så fine blomsterbilder du viser. Fint på terrassen med de skjønne, hvite dekkstolene.

    SvarSlett

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...