søndag 12. mai 2013

Dreaming of summer...

 
Akk så vakkert det er når bittesmå museører titter frem på bjørka dere!...
Men, akk så plagsomt også.. i år har jeg måttet ta alle forholdsregler og har vært sterkt plaget av allergien...men det går over.. det blir bedre :) To dager sengeliggende... rett og slett...
Men pytt sann... nå er det VÅR <3
 

Vakker Fiol-Stemor....

 
 
Det er vår i hovedstaden også... min kjære mamma bodde nettopp her i sine pur unge dager... jeg finner litt fred og ro, ved å vandre i disse gatene.. prøver å minnes hva hun fortalte fra den tiden... da hun var UNG og hadde hele livet for sine føtter.. hun fortalte om sin første jobb, som husjomfru hos en hyggelig dame, i en av disse gårdene.. og en av hennes lykkestunder, var å kjøpe Kvinner og klær og en kvikklunsj <3 skikkelig kose seg... hun jobbet etter hvert på Frognerseteren og på Blom... fine minner å ha det... tenk så spennende!

Vår i Bygdøy Alle... Kastanjene i flor..
 

 
 Disse vakre blomstene.. FRITELARIA, er et underverk... se de skjøre små sjakkrutene i kronbladene... vakre er de... de har så vidt begynt å titte opp fra jorden.. disse er fra i fjor..!
 


Fritelaria meleagris... røde


Fritelaria meleagris... hvite 


Jeg har fått noen nye følgere og funnet noen fine nye blogger selv, etter sist innlegg om Humlene...
Utrolig koselig å se så mange som titter innom bloggen min :) Det varmer mitt hjerte!
 
Tit tei sier William :)

Jaaa, da er det vel på tide med en liten oppdatering da?!
Siden sist innlegg har jeg ikke fått svar helt enda, på det jeg går og venter på... men jeg har fått et annet veldig hyggelig svar- jeg er tatt opp på høyskolestudier, mer fag, for å styrke fagkretsen min!
Hurra!! Gleder meg veldig til det! Så som dere kanskje skjønner da, så dreier det andre svaret seg om en jobb, jeg var i et spennende intervju... BARE det er utrolig gøy, og bli plukket ut i mengden!

OG- det mest utrolige nå... som jeg knapt torde tenke på, for et drøyt halvår siden... nå står jeg i kaoset.. ganske rolig og behersket, om jeg må si det selv ;) hihi... noe jeg ble helt uvel av, bare med tanken på... og ikke vite hva som skjer der fremme om bare uker, måneder.. men med stoisk ro... så vet jeg at det vil løse seg <3 DET kommer en løsning!! 
 
I mellomtiden... I`m dreaming of summer.... <3
 
Mitt gammeldagse tørkestativ... kan nesten kjenne duften av nyvasket tøy.... duften av sommer...
 

Ønsker dere alle en fin søndag videre... fineste dagen i uke synes jeg!
Klemmer fra





5 kommentarer:

  1. Så koselig å mimre litt og gratulerer med høyskoleplass :o) Gøy med noe nytt å gjøre, for ikke å snakke om spennende da... Lykke til! Ha en strålende kveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
  2. Hva skal du utdanne deg til nå da ? :) vi har det samme typen kles stativ- det er jo så praktisk og har plass til så mye :)

    Jeg har mange andre plager- men ikke allergi, så slitsomt det høres ut !

    Ønsker deg en herlig uke :)

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  3. Hei! Så vakre bilder, og så nydelig en William!! Morsomt bilde! TAkk for gode ord, og skjønner det er godt å kunne minnes og tenke tilbake. Gjorde det selv igår, var i skogen med de to yngste ungene, husker pappa var med oss og hogget juletre i fjor, og vi lo og han sang og bar yngstejenta på skuldrene...Klem

    SvarSlett
  4. Så hyggelig melding du la igjen til meg, tusen takk ! Så rolig og fin blogg du har. Jeg trives med mye av det samme som deg, og for en herlig pus du har også ;) Ja pytt sann det er vår, nå skal det nytes. Selv med snufsete nese. Gratulerer med intervju, det kan være vanskelig å skille seg ut i mengden. Men har du kommet så langt er det værste over. Dette går nok kjempebra. Akkurat nå søker jeg på en deltidsjobb selv, når jeg skriver brev/søknader synes jeg det er vanskelig å sette meg inn i hvordan de tenker og hva de ønsker.

    ~ Aina ~

    SvarSlett
  5. Hei, hei :o) Måtte innom deg igjen og fortelle at i morgen blir det innlegg om humla og jeg har linket til deg :o) Ha en strålende kveld! Klem fra Nina

    SvarSlett

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...