torsdag 25. april 2013

Den vakreste av de vakre....!!

Endelig dere, kan vi si at våren har kommet.. Hurra!!
Jeg har jo kjent det på grunn av allergien... med tett nese, kløende øyne og en aldri så liten hodepine..
urk... men det er bare sånn det er, det kunne vært verre! Det blir bedre :)





I dag har jeg så smått begynt å luke litt og beskjære rosene jeg plantet i fjor sommer...
Det er deilig dere, å ruske, luke og rake litt i bedene... se de standhaftige buskene som har overvintret den lange, kalde, vinteren...forsiktig titte frem, med vårens nye skudd... 
jordbærplantene har også klart seg... og stokkrosene... mmmm... sukk, jeg gleder meg til sommeren jeg, gjør dere? :)

Det har begynt å spire i vinduskarmen også.. mer enn sist jeg blogget om det.. nå har DRONNING INGRID også kommet i gang <3 En av mine favoritter... helt klart!
Den vakreste av de vakre.... <3 Dronning Ingrid

Den eneste ulempen dere, er at jeg bor på en liten topp... så det blåser veldig her... og våren er intet unntak! Her, som hos så mange andre denne uken, har det blåst så fælt at jeg noen ganger har lurt på om huset skal lette.... det knirker og knaker godt skal jeg si dere!
 
 
Ellers har jeg kommet et godt stykke på vei med kaffe brikkene mine :) De skal STITCHES, applikeres og quiltes litt, før jeg skal sy på mer av stoffene... blir de ikke søte?

Applikasjon... små blomster...
(Bildene er tatt på kvelden.. det er litt vel mye blått lys på de... )
 

Stitchery... små tusenfryd og blader..
 
Her en liten hjerte quilt..

I morgen skal jeg prøve meg på CAKE-POPS, det gleder jeg meg til!!
Eldste tantegull, blir 9år... huuiii hvor tiden går... de skal ha bowling - bursdag på lørdag.. og tante skal bake noen godsaker som de kan kose seg med.. Herlig <3
 I mens de er der, skal jeg og minstegull på kino :) Det blir stas!




Linken til oppskriften finner du her... pink-cake-pops fra Passion 4 baking, bloggeren Manuela Kjeilen. Jeg er en stor fan av henne også! I bloggrollen min finner du bloggen hennes... den absolutt verdt en titt!
 
 
Tenk at denne snuppa her er blitt 9år alt!!
 
 
 
hjemmebakt brød med brunost og bringebærsyltetøy.. hjemmelaget det også <3
Kiwi og skinke med sennep.. Mmmm
 
 
Nå er det tid for kveldsmat og litt stitching her i gården... <3
 
Ha en skjønn torsdag kveld dere!
klemmer fra Wenche og Emblapusa
 

Emblan min <3
(som helst gjemmer seg inni eller under noen pledd...)
 
 

5 kommentarer:

  1. Så mye fint du blogget om nå :) Ja Dronning Ingris er bare såååååååå vakker ! Har henne jeg også heldigvis. Og cake pops er poppis :)

    Enig- de kaffe brikkene er virkelig søte- flink du er :) og nydelige Pusen..... smelt !

    Ønsker deg en fin kveld - her går det i tv og strikking(Skappel genseren)

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  2. Hei igjen :) og takk for koselig hilsen

    Nå strikker jeg en grå- har en svart fra før og har strikket en brun og en cerise til barnebarnet :) Du skjønner det er det jeg kan av håndarbeid- og thats it ! i hvert fall når det kommer til strikking. Men mulig den jeg holder på med nå blir jakke da !

    God helg Wenche og kos deg masse :)

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  3. Åh, jeg blir helt matt av alt det flotte du lager, har sittet her og studert bildene av de små, små blomstene du har laget, for et arbeid.... Jeg kan ingenting om stiching og slike ting, men jeg kan brodere korssting, hi, hi :o) Jeg har også laget noen små applikasjoner, som et lite hjerte og en liten figur :o) Dronning Ingrid er en av mine favoritter også :o) Gleder meg virkelig til varmere dager nå :o) Ha en herlig fredagskveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
  4. Hei! For en koselig og variert blogg du har, kjekt å bli kjent med nye bloggere :) Bildene av blomstene over får meg til å lengte etter sommer, som så mange andre nå, tenker jeg.
    Flott applikasjon du holder på med også. Jeg har ikke noe særlig erfaring med det, men det ser gøy ut :)
    Ønsker deg en fin kveld!
    Anete

    SvarSlett
  5. Det skal selvfølgelig være Anette med to t`er.... :) Det er langt på dag :)

    SvarSlett

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...