søndag 14. april 2013

New patterns and old habits...!

God søndag formiddag dere!
Våren har sneket seg på oss, men vinteren klamrer seg fortsatt fast...sukk.. i går lavet det ned minst fem cm med snø...
Meteorologene nevner at dette er den kaldeste våren på femten år...!? 
Vel, vel.... lite får vi gjort med det!
 

Jeg var, som jeg skrev, en tur i Oslo denne uken.. nærmere bestemt, Bygdøy Alle...og Frogner...
Og som dere vet, er jeg svak for Kathrines Quiltestue :)- Old habits, rett og slett!?

 
 
 
 
 

DERFOR.....(enda) et nytt prosjekt... Jeg har sett på dette mønsteret en stund, via bloggen hennes og en sy venninne i Quilteklubben, her i lokallaget vårt, Skauen Husflidslag.



Når man lider av denne (lappe)sykdommen.. så får man jo etter hvert, et solid utvalg av stoffer å velge i!
Noen stoffer bare MÅ man ha!! hihi... ikke fordi man der og da vet hva man vil sy av de...men rett og slett bare MÅ HA DE!! Så da lå de der da.. og ventet på å bli til noe fint..
Derfor hadde jeg noen liknende stoffer som er brukt i mønsteret.


 

 
Ikke bare fikk jeg noe NYTT og spennende å holde på med.. men mine søte små hønepøner og hanepane, fikk en NY "opplevelse" de også!..  om enn noe uventet, det var aldeles ikke planlagt... hihi... men to av de stolte hvite Italienerne mine snek seg ut, da jeg skulle fore de en ettermiddag..



og det var ikke snakk om å få de inn igjen heller... for som alle vet... så LØPER hønene enda raskere når man prøver å "fange" de.. :) Da slapp jeg like godt ut Sverre far også... og de andre snuppene fulgte etter...



-og hønsehuset mitt, er satt på påler... og gjett hvor de gjemte seg hen da??! Jepp, under hønsehuset!!
ha ha... Jeg tok med meg vaktpusene mine, og prøvde å lokke de frem... men det var bare å gi opp!



Strategien var da å la de løpe litt fra seg ute, og satse på at hane far tok de med seg inn når det begynte å bli kaldt... og det funket-nesten.... tre snupper nektet å gå inn.. da VAR gode råd, dyre...
Jeg hentet en håv hos pappaen min.. og snek meg innpå de... og "fanget" de en etter en :)
Ja... tror de hadde satt pris på det, om de visste hva alternativet var!- det er ikke fritt for at både rev og grevling eller gråbein hadde fått seg et lite herremåltid om natten...


-det er vel også prisen man betaler for å bo på landet.. med skogen som nærmeste  nabo..
Jeg må nok se å få opp hønsegården fortere enn svint! DE var nok en liten tur i HIMMELEN de søte små...



Ha en deilig søndag alle sammen!
Jeg skal bake brød, sy og kose meg i heimen i dag <3

klemmer fra Wenche

8 kommentarer:

  1. He, he, he :o) Ja, dette var litt av en søndag :o) Så masse flotte stoffer du har å kose deg med, jeg legger meg til som din følger nr. 10 :o) Ha en strålende kveld og ukestart! Klem fra Nina

    SvarSlett
  2. :)) ja, ikke sant!! hihi...
    Tusen takk, Nina! Jeg la meg til på din blogg også!
    Ha en strålende ukestart, du også!

    Klem Wenche

    SvarSlett
  3. Da fant jeg følger knappen vet du - koselig å være i blogglista :) Men du...når jeg leser Skauen husflidslag så skjønner jeg at vi bor i samme kommune :) Hm....hvor er du? her er jeg :) Jeg bor nesten på Fosser :)

    En fin uke ønskes deg

    Klem Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, takk det samme, Monica :) veldig koselig!
      Hm.. jeg tenkte faktisk det samme... fikk en følelse av det da jeg så du bor i Akershus! Så morsomt!! :)
      Jeg bor i Aurskog-nærmere bestemt Lomsneskroken...(inn ved Kvikkshoppen,hvis det sier deg noe... rett før Renor da, når du kommer fra Aursmoen og skal til Lillestrøm)..
      Fosser vet jeg godt hvor er! Bor du mot Løken eller Bjørkelangen da?
      En fin uke til deg også!
      Klem Wenche

      Slett
    2. Nå så jeg her- går sjelden inn å ser her om det er noe svar- regner med at det kommer på et innlegg på bloggen til hverandre :) Jeg bor på Brangerud. ca 1 km før Fosser skiltet når du kommer fra Bjørkelangen. På venstre side - vimpel i flaggstanga :) Er opprinnelig fra Lørenskog og mann min er fra Toten- så er ikke så kjent, men Renor vet jeg jo hvor er ! Skal se etter den Kvikkshoppen neste gang jeg er forbi :)

      Klem Monica

      Slett
  4. *hehehe* Det er ganske morsomt når de løper til alle kanter <3 ...en boks mais pleier å hjelpe som lokkemiddel, hvertfall når de har lært seg hva lyden og boksen betyr :-)

    Du får si ifra så kommer jeg og hjelper til med hønsegården vet du!

    Nyt våren så lenge :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. *he he he *ja... du kan så si Maya ;)
      Jeg prøvde alt jeg hadde av lokkemidler... men det var mest forlokkende å være ute i Guds fire natur!!
      Skjønner de jo godt!
      Ja, snille du- jeg sier gjerne ifra... i hvert fall om litt tips ;)
      Tusen takk, du også kjære du!
      klem

      Slett
  5. Å så herlig å ha høner i bakhagen, det er min drøm også en gang i fremtiden! Det å ha tilgang på ferske (økologiske) egg fra høner du vet har hatt en fin oppvekst og er lykkelige. Søndagsfrokosten blir vel aldri mer helt den samme igjen. Regner med at de er underholdene også ;) Blir dere vekket om morgenen ? For jeg regner vel kanskje med at de er litt høylytte da ? Og de er vel vandrende kompost maskiner ? ;)

    ~ Aina ~

    SvarSlett

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...