onsdag 17. april 2013

Heavenly Chocolate chip cookies

Jeg må bare dele denne fantastiske oppskriften, på Leilas Chocolate chip cookies. Link til siden hennes finner du i blogg-følger-rollen. Jeg lagde de på mandag kveld... og som kjent, er jo mandag den dagen i uken da vi "alltid" starter en slankekur.. eller skal bli sunne...eller skal i hvert fall kutte ut snop i ukedagene...osv... "-på mandag!!"
Dette er et "litt sunnere" alternativ.. siden det er havregryn i de og de er hjemmebakte!....( i disse palmeolje tider)...Det er derfor ekstra kjekt å lage de selv :) Og de er himmelske!! føles litt bedre enn å spise sjokolade også... <3

Ha en fin onsdag dere!


 


25 kaker
125 g mjukt smør(melange eller meierismør)
1 dl sukker, (gjerne råsukker) 
1 økologisk egg
1 1/2 dl hvetemel
1 1/2 dl havregryn
1/2 ts bakepulver
1/4 ts salt
100 g sjokolade (mørk eller lys, etter eget ønske)
 
  1. Visp smør og sukker hvitt og luftig.
  2. Rør så inn egget.
  3. Bland så inn hvetemel, bakepulver, havregryn og salt i deigen.
  4. Hakk sjokoladen i små biter, det er godt med litt biter så ikke hakk de for små. Bland de inn i deigen.
  5. Forme deigen til en rull, ca 5 cm i diameter, og dekke den med bakepapir eller plastfolie. Legg den så i kjøleskapet i ca 30 min.
  6. Sett ovnen på 180`
  7. Skive så rullen opp i 1cm tykke skiver, og legg de på en bakepapirkledd plate.
  8. Stek kakene gylne midt i ovnen, i ca 10 min. 
  9. Avkjøl de på papiret, på en rist... Nytes til en god kopp kaffe!
Vel bekomme!
 
 
 
 Klemmer fra
                                   
                 



3 kommentarer:

  1. Nam nam- de ser veldig gode ut :)Skal kopiere og lime inn denne oppskriften- takk :) Da skal du se det at vi går forbi hverandre en dag på butikken, eller i 17 mai toget. Sønn min og familien bor på Aurskog !

    God kveld klem fra Monica

    SvarSlett
  2. Hva er stitchery ? det høres kos ut ihvetfall :) Jada her skinner sola vet du- og har akkurat 5 min foran pc`n nå. Har laget kransen- den ble svært enkel, men tar nok bilde av den og blogger den litt også- selv om jeg er amatør :)

    Prata med mannen min om den Quik shoppen og han sa det vet du vel hvor er- det er der inne som vi så på noe til leie ! Vi fant ikke noe sted å bo skjønner du og solgte fort det vi hadde for snart 5 år siden- så vi trodde vi måtte leie noe så lenge, men så dukket det her opp her vi bor nå.

    Jeg er ingen racer selv i bloggverden- men det tar så langt tid om man skal gå inn for å sjekke om det har kommet noe svar hos hver enkelt at tror de fleste kommenterer hos hverandre og dermed også svarer.

    Kos deg i sola og fin lørdag til deg :)

    Klem Monica

    SvarSlett
  3. Hallo hallo- det er meg igjen da :)

    Det at jeg besto med glans tar jeg som et stort kompliment når jeg hører at du er blomster dekoratør :) Du bør ikke se den på nært hold antageligvis ! hi hi

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvarSlett

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...