mandag 2. januar 2012

Et nytt år...

Godt nyttår, alle dere der ute!
Jeg er en av de "heldige" som har en dag lenger fri enn andre.. den har jeg brukt til å se igjennom prosjekter som ikke kom i havn før jul... eller forrige Jul til og med..
Og bakt nydelige rundstykker til lunsjen i morgen- da kan vel den første dagen i det nye året bare bli bra? :)
Oppskriften på rundstykkene finner dere her.

Santa... fra Lynette Anderson. Det skal være 20 av disse i et teppe... derfor har jeg som mål at dette skal gjøres ferdig i løpet av våren..!

Her ser dere hvordan teppet skal bli, og litt av stoffene..

Dette ble så fint synes jeg, med røde, ton i ton farger... over mot rosa... den søte lille fjøla i keramikk er etter farmor.

Nystekte rundstykker til lunsj i morgen!


Denne fine julestrømpen begynte jeg på før Jul i fjor... men så ble min kjære mamma syk.. og denne ble med på mange sykehusbesøk.. etter at hun forlot oss i April har denne bare ligget i strikkeposen min... orket ikke ta fatt på den igjen.. den minnet meg om mamma og hennes kamp mot sykdommen...
men "tiden leger alle sår" sies det.. og med tiden ble det godt å ta frem igjen det som også var mammas store lidenskap i livet.. nemlig strikketøyet hennes :)
Katten Viktor koser seg på ullteppet.. best å være inne nå, så ikke potene blir kalde!


Kjøkkenbenken min.. med masse koselige gamle Norges glass med ulike korn og krydderier i..

4 kommentarer:

  1. ...ååå den strømpen var fiiiiin!! ..skulle du ha veeldig lyst til å strikke en til på bestilling... *hint hint*

    Liker kjøkkengardina di også, jeg har noe lignende, men finner ikke flere og jeg trenger nå tre... så hvis du har tips om hvor den kjøpes, eller hvor lignende stoff... en "rollopp" er jo lett å sy :-)

    Deilige rundstykker! jeg er dessverre ikke god på oppskrifter (man tager hva man haver, på slump;), men noe lignede skal jeg jommen lage en kveld!

    SvarSlett
  2. Tusen takk Maya :))
    Skal tenke på det med strømpen!....;)
    Når det gjelder gardinene så er de kjøpt i Åmål, men jeg har sett de hos Albertines Verden i Askim. Kan hende de er på bloggen deres, mulig også på nettbutikken som skulle komme :) ellers Kan jeg virkelig anbefale å ta en tur dit! Flott butikk :)

    Jeg er nok også litt som deg med å ta hva man haver :) men denne oppskriften blir liksom alltid vellykket ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. hmmm skal se jeg må ut på tur, men har kjøpt fantastisk morsomt stoff nå... så skal en vakker dag sy, med kuer (!!) til kjøkkenet og høner på vaskerommet.. kjøpte liftgardiner på salg - så bruker opphenget der.. (49,- pr garin far kremmerhuset - er det mulig?! før 399,-) men stoffet passer ikke, så da bare tar jeg det av... Du får si fra en lørdag om du vil på roadtrip :-)

      Slett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...