søndag 9. mars 2014

Indoor sunday...

Hei alle sammen! Da var det søndag igjen- og jeg kan bare konstatere at ukene flyyyr!!
Men nå dere, er det VÅR i lufta :)
Riktignok blåser det kraftig, nesten storm, på Østlandet i dag.. og i går..
Men det fine med det, er jo at nå tørker det opp ute.. etter uker med gråvær og regnvær...
 

Blå magi...

Siden sist, har jeg hatt bursdag <3 og den ble feiret med familien- så koselig! Fikk også kake på jobben- Pavlova, av min fine kollega som jeg deler kontor med :) Elevene sang bursdagssang for meg- for første gang på mange år, synes jeg det var fint å ha bursdag!

Vinterferien, som var i uke åtte, for oss her på Østlandet.. ble brukt til litt skolearbeid og en aldri så liten Åmål tur med småjentene <3 DET var stor stas!! Det regnet jo der, som her.. så vi koste oss med kortspill, strikking og andre kreative sysler.... som seg hør og bør, når det er vinterferie! Kafetur ble det også... snuppene kom hjem blide som soler, fikk jeg høre.. det varmer et tantehjerte det!




I dag har jeg sydd og kost meg... jeg har tatt fatt på en nydelig stoffpakke jeg fikk i posten av herlige Kathrine <3 DENNE måtte jeg bare ha.... (for det er helt sant.. jeg har nesten ikke noe blå stoffer liggende.. men vi sier ikke noe om alle de andre fargene som bugner på syrommet mitt...)

 
Dette bildet er lånt av Kathrines Quiltestue. Duken skal bli slik...

Mellom sysaker og studie/leseøkter baker jeg litt.. det er en prefekt dag for meg... som de av dere som kjenner meg og/-eller har fulgt meg en stund.. søndag = beste dagen i uken! Oppskriften finner du her-(klikk på linken bortenfor)  Jeg har byttet ut hvetemelet med rug, finmalt. Nydelige rundstykker

Til heving... under plast... da beholder de saftigheten..
 
Nybakte rug rundstykker... Mmmm.... love it!

Håper du har hatt en fin søndag også!
 
klemmer fra Wenche og pusen Victor <3 
 
 
 
Victor.... <3

 

1 kommentar:

  1. Nam- nå fikk jeg lyst på hjemmebakt :)

    Får ikke bakt noe her i dag for kjøkkenet er fullt av maleprosjekter.

    Ja nå blåser det veldig, men som du sier så tørker det jo også- og det er jo bra ! Tenk nå er det vår- helt herlig :)

    Ønsker deg en fin dag

    Klemmer fra Monica


    SvarSlett

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...