mandag 17. februar 2014

Blue feelings...

Hurra dere!! I dag har solen skint :) Er det ikke fantastisk?! Ååå en kan nesten kjenne at trærne strekker seg etter en lang, kald og våt vinter.. fuglene kvitrer, i det fjerne hører jeg fossen sildre.. flua har kommet frem fra vinterdvale og summer søvnig rundt på solveggen..  Kattene spretter fornøyde rundt.. tar seg til og med tid til å sitte og høre, lytte til alt liv som kvikner til... mmhhhh sukk, DET er DEILIG MED VÅR dere!! Og toppen av kransekaka; det er VINTERFERIE! (eller avspasering da som er det korrekte ordet i disse dager... som jeg ikke skal gå mer inn på nå...)

Nydelig blå kopp med Chai Latte.... <3
 
 
Jeg falt for fristelsen dere... selv om jeg er motstander av å ha en kopp her og tre kopper der og resten fra 14 prestegjeld.. hiihi så kunne jeg ikke la være disse her.. jeg kjøpte fire stk.. det er et anstendig antall synes jeg...
 
I dag har jeg faktisk hengt den første klesvasken ut i solen dere!
Det lukter jo bare herlig når man tar det inn igjen.. Mmm DEN lukten dere, bringer meg plutselig tilbake til barndommen igjen... den lykkelige, bekymringsløse og frydefulle barndommen.



Dette blå fatet dere kan skimte i bakgrunnen her, er fra IKEA, det ble med meg hjem på en handletur før jul...
 

I går lagde jeg god, gammeldags søndagsmiddag. Ja,  jeg har hatt en litt sår periode nå siden morsdagen.. savner mamma veldig.. og på sånne dager, så hjelper det å gjøre noe koselig i hennes ånd <3 så i går ble det både hjemmebakte brød og hennes gode Oksegryte... Mmm... med masse kjøtt, løk, gulrøtter og deilig kraft kokt på knokene.. den stod og sydet på komfyren i mange timer, slik at kjøttet ble så mørt, så mørt... Og etterpå satte jeg meg ned, med strikketøyet.. ja, akkurat sånn ville en god søndag se ut for henne <3 

 

I dag har jeg sittet med søknader... skrekk og gru.. ja, det kiler faktisk litt i magen av og bare sitte å skrive og fylle ut disse elektroniske skjemaene... men jeg ble ferdig dere!! Så nå skal jeg unne meg en kopp te og nyte resten av kvelden.


Her er mitt nye strikkeprosjekt... inspirert av min nye favorittfarge... Iceblue
Ønsker dere en herlig vinterferie uke!
Klemmer fra Wenche

1 kommentar:

  1. Den fargen er nydelig :) den samme omtrent vel som OL luene !

    Så godt å se sola igjen og du har hengt ut vasken alt ja- det har ikke jeg. Men kan da gå og tørke av snorene i hvert fall og gjøre det klart- det skal jeg jammen meg gjøre i morgen om det er vår i luften da også. Lukter så godt av tøy som har hengt ute.
    Maten høres helt herlig ut. Mine fra Aurskog var her på middag i går- vi hadde ovnsbakt ørret og med det som pleier å følge med den retten. Det er så godt- vi spiste restene i dag :) skulle laget det mye oftere.

    Nyt kvelden klem fra Monica

    SvarSlett

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...