mandag 2. juli 2012

Hønepønelykke....


"Åppi Lauvåse veks det jordbær...ville vakre jordbær..."

Juli har meldt sin ankomst...og det regner... og regner... litt opphold i dag forresten!
Men jeg koser meg inne i regnet jeg.. late morgener med bok og ligge å høre på regnet som faller ned...
mmm... lykke

Siden sist har min "familie" her på småbruket mitt vokst...
7 lykkelige høner har fått plass i hønehuset mitt!


Lykkelig "Hønebo..."
 

Det er hverdagslykke det.. å hente nyklekte egg til frokosten...
og de klukker og prater når jeg kommer for å gi de mat og hente gullene deres...


Forrige søndag hadde jeg besøk av min venninne og hennes to barn.. de var så begeistret for disse syv lykkelige hønepønene mine... den ene kalte vi opp etter Viktoria! Hun er den staseligste av de alle...
 
Ferske egg fra hønene mine...
  
Viktoria...


Viktoria og to av venninnene hennes....


 Jeg har også fått plantet romantiske roser i hagen min.. Autsin roser... det har vært en drøm lenge...
men ingenting vokser av seg selv... så jeg tenkte at man må jo begynne et sted..
De er ikke så store enda.. men drømmen er at de skal bli store så de danner en slags hekk i hagen min..
Jeg er ikke så glad i all den plenen her...så målet er å lage masse små herlige "plasser" i hagen... der man kan nyte stillheten og det "estetiske" ved de vakre frodige blomstene...


Vakre Austin roser.. dufter nydelig av sommer.... mmm...

De ser ikke særlig frodige ut her de står enda...
men om de trives, så blir de store busker...

I grønnskashagen min har salaten, persillen og jordbærene vokset store og fine... sukkerertene skyter i været de også.. redikkene, gulrøttene og gressløken kommer etter de også..


Frodig sommersalat og roccula...
 


Rips som begynner å bli modne... mmm

mmm..smaken av jordbær...i gåt var det 3 modne røde bær der....

 Innimellom plantingen og innstalleringen av Viktoria og de 6 venninnene hennes har jeg handlet litt stoffer, garn og bånd også.....selv om haugene med påbegynte prosjekter stadig ligger der å titter frem... så frister det med noe nytt av og til... :)

"Colourful inspiration" ... Dusty pastells.... love...

Pastell`s in harmony...

Disse søte muffins formene er fra Glasshuset, som har sommerstengt nå.. De er fra IB-Laursen..
Og er en fryd for øyet... På bordet mitt ble det også litt ny pynt... en hvit kurv, fra samme levrandør..

Nytt "lys-fat" på bordet mitt...


Jeg må bare vise frem bildet jeg tok med Instagram.. I Love it!!

Og sist men ikke minst sommerens lesestoff... det ble tre bøker fra den lokale bokhandelen..
.. og så kom det siste nummeret av Lev Landlig....

Sommer lektyre... for late morgener eller ettermiddager...


Åååå lykke <3.....sier jeg, når man kan hente egg og grøndt fra egen hage... <3
Virkelig et sted man kan kjenne roen senker seg... høre gresset gro og fuglene kvitrer..
Leve her og nå....

"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet"....
av: Stig Johannson.

Ha en fin uke dere :)
Sommerklem fra Wenche




1 kommentar:

  1. ååå så koselig, og så frodig i kjøkkenhagen :-)

    Pensjonistene ser ut til å ha det veldig bra, jeg gleder meg til å komme å se!

    SvarSlett

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...