søndag 5. april 2015

Hello spring!

Happy Easter to you!!
Vel, det er jo slik at påsken er på hell... men like fult- det er en dag til med påske dere :)
Her på gården går livet sitt vante gang. Vinter går mot vår- og det merkes på både Hønepøne, pusene og rundt omkring under snøen dukker det frem vår og hagearbeid.


Easter- kransen jeg har laget av piletreet mitt... ble den ikke fin?
Påsken er ofte litt "jobb" preget for min del.. jeg drar ofte på hytta i Åmål også, men i år var det mye som stod på tapeten her hjemme på gården. Når man har småbruk å ta vare på  er det sjelden det ikke er noe å ta fatt på.. men det er en sjarm og jeg elsker å bo her!


Jeg har fått ordnet en hel masse både inne og ute, det vil si litt ute da... jeg har raket bort høstens og vinterens nedfall av bjørkekvister og beskjært Pile-treet mitt, og en stakkars pjusk thuja buske.. på 2,5 meter høy... og pilekvistene ble til en stor og flott krans som jeg har satt på svartovnen min på kjøkkenet- ble det ikke fint?


Påske på kjøkkenet...


Jeg har vært ivrig både på strikkefronten og på quiltefronten også :)
Som dere har fått med dere, i alle fall dere som har fulgt meg en stund... (selv om jeg har vært lenge off nå...) så er det siste semester i Norskstudiet mitt- Hurra!!!
Som en slags mental terapi har jeg  belønnet meg selv med en time strikk eller søm,  når jeg har lest pensum eller skrevet oppgaver. Det har funket ganske så bra.

Jeg finner ofte nye vakre farger i det mest forunderlige..
 her på forsiden til Prøysen- Trost i taklampa..
se de samme vakre fargene som også er på Wiolakofta i Per Gynt garnet.

William godkjenner genseren min.. ble ferdig i februar ;)

Siste tilskudd er Wiolakoften som jeg bare forelsket meg helt i!!
Selveste Kristin Wiola kom på strikkekafe hos vår lokale strikkebutikk- Poden og Co. Damen er jo bare skjønn <3 hele hennes konsept er å få flere til å strikke- unge som gamle, nybegynnere som "permitterte" strikkere! Kan varmt anbefale strikkebøkene hennes <3

Kristin Wiola sin 2.bok


I tillegg holder jeg jo på med flere andre prosjekter- for det er lov, er det ikke? Å ha flere å bytte på med?! Er det noen som kjenner seg igjen her eller? :) Jeg skal ikke nevne her hvor mange UFOer jeg har liggende av både strikker og Quilter... men jeg har en følelse av at jeg ikke er alene om det ;)
 
Hus-quilt... skal henge på kjøkkenet når den blir ferdig (en gang..)
 

Nå i påsken har jeg også laget en ny Påskeløper... ja, den ble jo ikke ferdig til denne påsken da.. men da har jeg den til neste påske!


Bare elsker disse fargene <3


Pensum... bra bok!
 
 
I dag har hønepøne fått være ute i noen timer midt på dagen - gjett om det var stas da?! Ja, de fikk et par timer i går og på fredag også da... når solen varmet. De kan bli forkjølet de som oss- så de fikk ikke være ute når det var vind og sno i lufta. Men NÅ har våren meldt sin ankomst dere!





I dag har jeg bakt litt også- som dere vet elsker jeg slike søndager, der jeg våkner tidlig- huset er stille, pus vil ikke riktig stå opp enda.. og jeg lister meg ned trappen... ja, den går ikke an å "liste" seg i altså.. som en ærbødig gammel trapp - så knirker den som seg hør og bør!!
Koke kaffevann, og sette rundstykkedeig... gå ut til Hønepøne med frokost, appelsiner og matmors hjemmebakte rundstykker i biter- i retur får jeg ferske egg- herlig!

Så er det tid for en yoga økt. LOVE it <3

Etterpå en lang sen frokost, slik ekte påskefrokoster skal være. Ferske rundtsykker, kokte- smilende egg, bacon, kaviar, ost melk og kaffelatte.... Mmm.

Etter et par timer i solen fikk jeg lyst til å bake Havreflarn. DET er gammeldags bakst det. Husker vi bakte det med bestemor, her i huset jeg bor nå :)



 
 
I morgen skal jeg på jobb en tur og gjøre klart til tirsdag og møte verdens beste elever igjen! Jeg gleder meg!!

Ha en strålende siste påskedag i morgen alle sammen!
klemmer fra Wenche 
 
(ps.. jeg glemte det nesten... jeg har fått montert oppvaskmaskin på kjøkkenet mitt.... jepp! Jeg har jo hatt en stående men har trodd det var mer omfattende enn som så... og derfor ikke startet prosjektet.. før nå- men jeg måtte gi slipp på mitt ENESTE skap da... så det krevde litt rydding med hard hånd... og fikk plassert det aller mest nødvendige i slagbenken min... bilder kommer senere...)

1 kommentar:

  1. Så många härliga bilder! Alltid lika kul att kika in till dig...
    Ha en fortsatt skön vecka!
    Varm kram,
    Titti

    SvarSlett

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...