søndag 21. oktober 2012

Memories....

Det er noe med duften av fårikål som syder i gryta...mmm.. den herlige duften av høst, og deilig søndagsmiddag... minner fra barndommen dukker opp da.. mors fårikål på søndagene...da man var liten og bekymringsløst kunne nyte fridagene og kose seg med lesing, håndarbeide eller andre sysler... uten hverdagen krav og forventninger som sniker seg på, under ukens siste dag...





Søndag synes jeg er en fin dag, da man kan oppsummere uken som har vært,og planlegge uken som kommer.. Ofte koser jeg meg med litt "langkokt" mat på søndagene. Så duften av god gammeldgs mat brer seg i huset.. mens klesvasken settes på før fuglen fuglen kvitrer.. og dagens bakst står til hevnig, mens en god kopp kaffe nytes til nyhetene, via tv- eller nettet... ja for sånn har det blitt dere... i vår digitale verden!
Dette er for meg en herlig start på dagen... hverdagslykke, kan man kalle det!
Jeg står forresten opp tidlig, for å mate Hønepøne og Hanepane også... de klokker så hjertelig når jeg stikker hodet inn av døra!






I dag dere, har jeg ikke bakt, men sydd og heklet imellom slagene!
Jeg fikk tak i noen nydelige julegardiner, som jeg skal sy om til roll-opp gardiner på kjøkkenet!
Jeg gleder meg til jul allerede!

En nydelig pulsvarmer, i alpacka garn...



"industri- country- chic" trykk på grovt vevd bomull...i rødt og hvitt... med stjerner som er årets slager i julepynten....

Fjorårets Amaryllis, klar for å vise sin prakt i desember...

Inne er best når det regner og blåser.. synes Embla <3



Ha en fin søndag videre, alle dere der ute.

Klem fra Wenche

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...