fredag 21. september 2012

Memorylane...

God fredag til dere alle!
For en vakker dag i dag!!... solen sender sine varme stråler, her over småbruket mitt, i dag... I love!!
Det er fredag og fridag <3

I natt var det frost... 2,5- grader her.. og det betyr at planter som skal overvintre inne må inn i hus..
Vel, det er for seint dersom de stod ute i natt.... for en del av de i allefall...
Oliventrærne mine klarer en frostnatt eller to... men Pelargoniaene tåler det definitivt ikke!
Derfor, sent i går kveld bar jeg inn de fleste krukkene og kurvene mine.. noen ble igjen ute.. men jeg dekket de til med et laken... og det har gått fint!


I går var jeg innom den lokale blomsterhandleren og kjøpte roser til meg selv... Memorylane heter det!
Er de ikke skjønne?? I en nydleig sart lilla/ rosa tone... og de står veldig godt også...



Men jeg falt også for denne raringen her... Corokia..INTERIØR blomsten nr1!!...
Ja, jeg måtte jo ha den.. selv om jeg ikke alltid liker å "henge" meg på bølgen.. men heller finne min egen unike stil.... for denne planten har vært på den bølgen ganske lenge.. men fin er den synes jeg!!






Den passer jo fint inn på dette skapet jeg har i stuen, med ramme, potter og lampe i sølv... den rustikke planten mot det rene, glatte og blanke sølvet.... en vakker kontrast... og for å flette inn litt fagspråk her ogå... så er det nettop kontraster, vi søker etter.. for å fremheve den enkelte tingen bedre!..


Imorgen kommer det syglade jenter på besøk til meg!! Gleder meg masse :)
Vi skal sy og kose oss med god mat og herlige lappebiter...
Kanskje gjøre ferdig noen prosjketer som har ligget der en stund??!..




Bilder kommer siden fra sydagen vår :) kanskje det blir noe fint av disse nydelige stoffene fra Tilda serien?...

Fin fredag og fin helg til dere alle!!
Klemmer fra Wenche

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...