fredag 18. mai 2012

Kosedag i heimen, på selveste 17.Mai !!...

Nå har det jammen gått lang tid siden sist dere...Vel, nå har det skjedd masse hos meg den siste tiden: Ikke bare er vi inne i en hektisk tid på jobb i Glasshuset. Det er en fryd å gå på jobb hver dag, alle de vakre blomstene som møter meg hver dag nå..
Vakre Pelargoniaer i flor i Glasshuset..

Men det har også vært hektiske tider med venninne klubber, møtevirksomheter, dugnadsarbeid i vårt lokale husflidslag osv.. sikkert mange som kjenner seg igjen i dette.. "tidsklemma??".. kan man si det selv om jeg ikke har familie selv?.. ja, jeg synes innimellom at tiden ikke strekker til jeg.. i allefall når man bor på småbruk og skal holde hus og gård i orden :) Men jeg nyter det også, stille frokost på trammen med fuglekvitter i bakgrunnen..

Vakre Hvitveis og Fritelaria på 17.Mai bordet mitt.
Så derfor var det kosedag i heimen for min del i går!
Jeg fikk pappa på besøk til 17.Mai lunsj i går.. vi koste oss med spekemat og jordbær med fløte til dessert.
Da kommer vi ikke utenom et av pappas favoritt utrykk til eldste jenta si: "fløte må vi også ha... :)"Jekka" 2 år.. i handlekurven på Vivo, Lysaker..."



Jeg har også holdt på litt ute i hagen min.. jeg er ikke så overbegeistret for all plenen her... så i sommer skal det anlegges "grønnsakshave".. i sånne kasser man setter på plenen... tror det blir fint altså.. bilder kommer :)


Jeg fikk hjelp av pappa i går, til å montere en tallerkenhylle og en mindre hylle... det ble så fint synes jeg! Vi flyttet også den lille hyllen som jeg hang opp for ikke så lenge siden..
Da koser jeg meg skikkelig, når jeg kan flytte rundt på mine "skatter"..
Pip serviset mitt fikk derfor ny plass i går...




Nå gjenstår det bare å få opp mine hvite hyller, øverst mot taket....med flotte rustikke hylleknekter.. så er jeg i "mål" med kjøkkenet mitt, for denne gangen :)

 Litt søm ble det tid til på kvelden i går også...
Jeg var en tur i Oslo forrige uke, og da måtte jeg jo innom Kathrines Quiltetsue, som seg hør og bør ;) denne ganegn falt jeg for nydelige røde, hvite og blå-turkise stoffer...

Jordbær lykke :)....mmm..


 Jeg har jo startet litt på dette.. planen er å lage søte "blomster" som skal aplikeres på en sommerduk av disse stoffene etterpå... skikkelige gladfarger!

"Et "bittelite" syprosjelt..."



Jeg bakte en nydelig suksessterte til min gode kollega, da hun hadde konfirmasjon forrige helg..
synes denne fortjente en plass i bloggen min :)

Nydelig Suksessterte...mmm...
Oppskriften legges ut siden...



Og sist men ikke minst, fikk Oliventrærne mine lov å komme ut i går... de kunne vært ute for lenge siden.. men mine har fått lange, nye, "ferske" skudd... de er ikke så glad i frostnetter.. så defor har jeg ventet i det lengste...

Ha en strålende dag og helg videre alle sammen!
Klem fra Wenche



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...