lørdag 5. oktober 2013

Autumn's beautiful fairy tale...

 
Riktig god morgen alle sammen!
I dag starter høstens vakreste EVENTYR... (!?) -i alle fall for noen.. nemlig elgjegerne!
 
Ser du den lille pippen på det nye fuglebrettet i hagen?..
Tok dette bildet forrige dagen.. en tidlig morgen med soloppgangen...


Min kjære pappa skal ut og friste lykken i dag, sammen med alle naboene her.. mange av de er barndomsvenner.. og noen er venners venner.. men at de har det kjekt på jakt, det er sikkert!
Det kan sikkert diskuteres mye kring jakten og mytene rundt den fra gammelt av.. men det sosiale rundt bålet, når sulten råder... JA, det den er nok unik... på samme måte som når vi damene møtes på venninne klubber eller syklubber, quiltekurs og så videre... Jeg snakker selvfølgelig om den felles gleden som utveksles rundt bålet og rundt kjøkkenbordet eller stuebordet..
Jeg tror det er viktig for karene og ha en sånn tradisjon også.. der de kan få være bare "MENN"

Men det setter en liten demper da dere, når det måtte regne på dagens første elgjaktdag...
Jeg har tent lys på bordet, fyrt opp i ovnen.. og spist frokost.... før jeg skal sette i gang med innspurten på min første individuelle oppgave i NORSKEN min... Jeg skal tolke en tekst av ingen ringere enn Amalie Skram... en SÆRDELES viktig dame for KVINNERS historie dere... med et ganske så interessant liv...


Høst på markjordbærene...

 


Vel- jeg må jo også ha noen pauser innimellom da.. og da blir det tid for litt pappsøm.. på min nye duk til kjøkkenbordet!
 
Nydelige farger... okergult og isturkis...
Jeg fant denne fine hjerteboksen, den passet jo perfekt til å ha pappsømmen i!


HA en skjønn lørdag dere!
Nyt dagen, gjør noe koselig for deg selv og de du er glad i :)

Klemmer fra Wenche

1 kommentar:

  1. Så håper jeg at ingen hunder blir tatt av ulven under jakta ! Hørte skudd i dag tidlig rett ved her- og et par timer etterpå kom naboen hjem med en svær en. Syntes det er trist å drepe disse dyra jeg da- men det positive er jo at det blir litt færre av de å møte over veien. Skjønner godt det er stort for disse mannfolka :)


    Var i 2 årsdag på Aurskog i går og dagen i dag går med til forefallende arbeid her hjemme :)

    Ønsker deg en fin dag

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...